Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


måndag 24 januari 2011

hur börjar man jobba med spetsen i bilder

Eftersom jag har lagt ut så många bilder om Rumänsk POINT LACE
spetsen ,tycker jag ,är tiden att jag ska skriva, eller visa, hur man gör den!
Detta är första bilden ....(som jag tag från nätet).
Så gör man lasetten.




några modeller av lasett -riktigt fina tycker jag (från en rysk tidning)
några motiver om hur man fyller i mitten blommorna och bladen.









hur man kan fylla i bladen....










andra modeller för blommor och blad (bilden är från en rysk tidning från nätet )


modellerna är för att fylla i mitten av blommorna (bilderna är från nätet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...