Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


fredag 18 mars 2011

Förändringar och konsekvenser!

Denna veckan gjorde jag mycket förändring hemma! Jag var tvungen att göra eftersom min stora son (som har snart 18 år)ville ha  lite avskildhet (han har flickvän) och eftersom min minsta son  vill sova bara med mig (fortfarande....) så, omorganiserade jag hela lägenheten. På en sätt blev den mycket bättre så och på annan......blev den sämre.Jag ska förklara varför! 
Min minsta son som har visa autistiska problem (han befinner sig under utredning på BUP just i detta perioden ) så att han hade det svårt.Eftersom, jag har inte gjort så stora förändringar på sistone, (sista 2 år)och jag tyckte, att han blev lite bättre på att acceptera förändringar,så trodde jag inte att  han ska reagera på det sättet. Han var hemma hos en av sina kompisar (nuförtiden har han 1 kompis) men, när han kom hem och upptäckte vad som hände han accepterade inte, som följd....blev utbrott men, inom några minuter blev det tyst ...och han blev nedstämd hela kvällen och till sist kom han bredvid mig på soffan och berättade varför är han SÅÅ.... ledsen. Jag  visste vad var problemet och förklarade för honom varför gjorde jag så men, jag observerade nästkommande dagarna, att han blev påverkad av förändringarna.Han lyssnade inte på samma sätt som förut ,jag behövde säga till honom ,många gånger tills han lydde min ord och var oroligare än förut. 
I morse t.ex. hade han mycket svårt att lyssna på mig han skilde på mig alt t.ex.varför behövde jag flytta sina leksaker, för att  nu hittar han ingenting och han började skrika ,och ville inte  kollaborera med mig (inte borsta tänderna,inte ta på sig kläderna,inte äta  .....inte,inte).Han tycker att på skolan är för mycket krav att han måste göra bara matematik och matematik.Han är i 2:an och de gör multiplikationer och för honom är dubbelt så svårt gemförbart med andra barn, för att han har låg arbetsminne. Så..att i  morse hade vi väldigt svårt att komma överens om att man måste gå till skolan. Jag har låtit honom lugna sig ner, och detta tag nesan 2 timmar,så att till slut runtomkring kl.10 gick han till skolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...