Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 17 april 2011

Idag är blommornas söndag!

Varje söndag förre Påsk söndagen är i Rumänien blommornas söndag!Jag välkomnar detta underbara dagen med en blomsterarrangemang!
Och ........en annan sorts av rosa som ni får arbeta med! Detta lilla point lace spetsen kan man göra i olika färger som påminner om rosornas färg.Man kan göra lasetten med en neutral färg t.ex.bege och sy inuti med en annan färg t.o.m. en multifärgad rosa eller orange.I mitten,rekommenderar jag att ni ska jobba med samma tråd med resten av lasetten men i visa fall kan ni använda DMC tråd ,multifärgad (eftersom man inte hittar i Sverige multifärgad tråd märken:*Eng*).I mitten rekommenderar jag att ni ska använda en mer kompakt sy söm.En exempel kan det vara en av mina tolkningar av detta modellen.
Detta är en äldre arbete som jag gjorde för några år sedan (då började jag lära mig olika point lace modeller) om hur man syr inuti blommorna.
Detta är en kompakt sy söm. jag har använt två olika motiver.
Detta modellen är utmärkt att använda som glas underlag på en fint dukad påsk bord!




Nu önskar jag er,en underbart söndag eftermiddag, med lite musik från Rumänien med GHEORGHE ZAMFIR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...