Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


måndag 13 juni 2011

Irländsk spets koftan är på vägg!Nu kommer några bild på hur jag jobbar med den!

Jag lovade att: jag ska vissa hur jag jobbar, med min nya handarbete nämligen, koftan som är gjord med irländsk spets teknik. Nu kommer jag med  bild  om vad som behövs stegvis .
blommor och blad (virkade i de färgerna som jag valde för designen)
tråd 
sax
 starkt gardin tyg utklippt efter min storlek 
en ljusare sy tråd för att sy fast blommorna på tygen
genom bård syr man ihop olika delar (blommor och blad) så som på bilden
man kan sy bård i olika färger beroende av designen
knappnål behöver man för att fixera bättre visa delar av arbetet men särskylt när man börjar jobba med nätet emellan grupperingarna av blommor och blad 
För den bästa resultatet bör man använda frigolit eller en kanvas tavla som underlag för jobbet (tygen med blommorna påsydda ) eftersom nättet ska vara slätt utdragen emellan blommorna och då kan man använda knappnålarna för hjälp!

Det är alt för idag ,jag önskar er en riktigt inspirerande dag!





1 kommentar:

  1. Hello, you do such beautiful thing! Congratulation and many thanks for your kind comment on my blog; I add you in list of my favourites.

    Best regards,
    Carmensyla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...