Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


måndag 5 september 2011

Igår kom hem min gosse från Danmark!

Jo ! Ni ser bra ! Han var i Danmark 2 dagar med vårt kontakt person. Ni, som inte vet, vad gör min son med eller hos en kontakt person, skall veta först att han på grund av sin handikapp måste lära sig hur en annan familj fungerar.
 Han måste acceptera *förlora* mig 1-2 dagar ( den sist-nämnda är mest svåraste för honom eftersom han har Autism) och förstås att inte glömma att kontakt personen tar honom ifrån mig 1-2 dag/månad för att jag skall kunna egna min tid bara för mig själv och*andas* lite eller, eventuell ägna min tid att vara uppmärksam med min stora son. Men, tro inte att det gick så lett , varje gång när han vet att han ska åka till henne , försöker han på olika sätt att övertiga oss att han INTE VILL GÅ DIT.
Varje månad går han hos henne 1 gång v.s. från lördag morgon till söndag eftermiddag, men denna månad, fick han gå redan på fredag kväll, eftersom de skulle åka tidigt på lördag morgonen. Jag gjorde felet att påminna honom redan efter att Ingela ringde mig ,att han ska åka i Danmark tillsammans med en annan familj (som har två barn som han kommer bra överens) men, han var absolut inte glad  eftersom han ska SAKNA MIG!
Nu har jag lärt mig något (på grund av hans handikapp har han svårt att *bryta sig * ifrån mig) och vi kom överens med Ingela att inte säga något till honom i  förväg när de skulle åka hemma hos henne eftersom detta skulle stressa honom ytterligare.
På fredagen när tiden var *nära*att hon skulle komma ville han gå ut (efter att hela dagen försökte han övertiga mig på olika sätt att inte *låta* honom gå hos henne) då, visste jag att han*förbereder* något! Jag precis sa till min andra son att HAN SKA FÖRSVINNA  för att snart ska hon komma och hämta honom.
När hon kom , då var han borta ! Jag påminde honom att hon skulle komma snart, så far han inte gå ifrån gården eftersom jag måste se honom. Men han * kalkylerade* ut alt i förväg och*försvann* precis när hon skulle komma så att jag hittade snart honom.
Då började han gråta och sa att HAN VILL INTE GÅ . Han har svårt för henne (han tycker inte om henne tyvärr) missförstå inte mig, hon är en underbart person men, han har svårt för henne. Han svårt med att: gå ifrån mig!
Men ...till slut accepterade han och gick men, redan på kvällen ringde han mig för att påminna mig om: ATT RINGA SOCIALEN OCH BÄRETTA ATT HAN VILL INTE VARA DÄR. 
Men trots alt åkte de och HAN HADE KUL !
Han kom hem på söndagen och berättade vad kul hade de i Danmark !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...