Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 24 september 2011

point lace modeller från en av minna böcker

Jag fotade från en av mammas böcker.Eftersom boken saknar teckningar på de modellerna som finns beskrivna i boken (det finns bilder på färdiggjorda modellerna),tyvärr kan jag inte visa er, men några bild på dem som syns tydligt i boken får ni förstås!
en stor rund point lace duk
en medel stor oval point lace duk
ett mindre rund point lace duk
Boken därifrån kommer bilderna är: Elisabeta Iosivoni s ** Modele de laseta cu broderii**
Boken är rätt gammal .Det var köpt av min mamma för många år sedan  (utgiven 1973).
Det var alt för idag! HA EN BRA HELG!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...