Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


torsdag 3 november 2011

Cum incepeti lucrul cu tecnica de dantela irlandeza....


Saptamina trecuta am scris despre ce aveti nevoie pentru a incepe sa lucrati un projekt in tecnica de dantela irlandeza iar acum am sa descriu cum incepeti lucrul.
In primul rind trebuie sa aveti desenul pe care i-l urmati (design) sa aveti culorile exacte pe care o sa le folositi  In urma desenului sa incepeti sa crosetati fiecare floare in parte si fiecare frunza in parte.
Cind toate motivele florale sunt gata trebuie sa aveti la indemana o bucata de panza tare (canvas sau pinza de draperie) aceasta urmeaza sa o croiti in functie de modelul de croiala a bluzei pe care urmeaza sa o faceti. Aici ma refer la croiala (daca nu puteti sa croiti adresativa unei croitorese) pentru ca forma bluzei este decisiva in aceasta tecnica .
Croiala trebuie sa se faca intr-una adica fata-spate la o bluza si fata-spate-fata la un jerseu pentru ca in aceasta tecnica nu exista cusaturi intre bucati. Nici macar la mineci nu se coase ci se unesc bucatile prin aceasi metoda adica se croseteaza baretele  ca si in restul lucrului la panza de pajanjen care leaga motivele florale ce alcatuiesc desenul bluzei.
Cind croiti panza ce sustine modelul trebuie sa va ganditi sa calculati  1cm mai mult in ficare parte pentru ca in cursul lucrului dantela se trage adica devine mai ingusta decit pe desen.
Daca alegeti un desen cu putine flori si frunze si mult loc intre ele (mai ales daca sunteti incepatoare) este bine daca a-ti putea folosi FRIGOLIT pe care sa asezati pinza cu modelul prin a-l prinde(fixa) cu ace de gamalie in jur-imprejurul modelului asa puteti croseta mai bine panza de paianjen ce leaga motivele florale intre ele .
Este bine sa stiti ca atunci cind incepeti sa crosetati panza de paianjen trebuie sa CALCULATI FIECARE PAS PE CARE_L FACETI adica masurati cu acul .
 Pe fotografia urmatoare vedeti cum eu am masurat pasul cu acul de crosetat (fiecare brida se croseteaza cu acelasi numar de ochiuri pentru ca panza de pajanjen sa fie frumos lucrata) uneori insa e nevoie sa se reduca cu 1-2 ochiuri in jurul motivelor.

Daca pinza dedesubt este mai stransa inseamna ca panza de paianjen este mai ingusta decat trebuie deci,este mai bine sa desfaceti o portiune si sa recalculati distanta dintre motive.Pe fotografia urmatoare vedeti cum arata panza (aici am tras prea tare cind am crosetat bridele ....Bineinteles am desfacut ultima bucata de bride care au legat marginea bluzei si am largit putin adica am crosetat inca un rind de bride .
Cam atit pentru astazi...... va doresc o zi buna si....SPOR LA LUCRU!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...