Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 4 februari 2012

NYTT!!! PRESENTATION ! Petnehazi Laszlone från Ungern!

Igår sökte jag runt på nätet för att se efter speciella finna Rumänsk point lace, spets som blir mer och mer känd runt omkring i världen (på grund av min blogg bland annat).utom min blogg finns det många andra blogg som tag upp ämnet då och då men från mitten av förra året började synas fler blogg som handlar mest om den Rumänska point lace-en, som är rent underbart!!
När jag i början av 2011 i januari, började blogg-a om point lace spets och andra spets tekniker min blogg var det enda på nätet som handlade om HUR AN GÖR det här spets tekniken och andra spets tekniker men så småningom  hittar jag olika andra sidor som presenterar det här tekniken mer eller mindre detaljerad.
Idag ska jag dela med er några bild som jag hittade på nätet igår. 
Det är en kvinna från Ungern som har en butik på nätet där hon säljer sina handgjorda spets och samtidigt presenterar några fina spetssöm att fylla blommor och blad
dsc01994.jpg
Hon heter Pethnehazi Laszlone och har sidan......Pötyi zsinorcsipke es kezimunka boltja
Sidans adress är http://csipkebolt.hupont.hu 
Har stor kunskap och erfarenhet i vad hon gör!Hon skriver på hennes sida att hon lärde sig göra point lace spets när hon vår på besök i Transylvanien på grund av en hjälp insats , i Kalotaszeg som är en mest av ungerare bebott område är i Rumänien/Transylvanien.
Nu kommmer  några utvalda bilder från henne!
zsinórcsipke
Det här spetsen som är på bilden är gjort med professionalism!
zsinórcsipke_4.jpg
en annan underbart spets 
zsinórcsipke
Väldigt fint modell och fina detaljer!
zsinórcsipke_3_003.jpg
väldigt bra gjorda detaljer....
zsinórcsipke_3_008.jpg
den ananas motiven som hon valde att fylla med blomman är fint gjort
Jag hoppas att ni blev inspirerade av hennes handarbete!
Ha en bra helg alla!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Det var verkligen fina exemplar! Jag tycker jag känner igen några av motiven hemifrån...Bilden nr:2 är min favorit!
    Hälsningar,Karla.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...