Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


onsdag 14 mars 2012

Två spets i samma färg

Idag avslutade jag en av de två små spets som jag jobbade med i förra väckan!
Sladden gjorde jag med * ENG* merceriserat bomullsgarn i grå,rosa ,lite gul också, lite ovanliga färger att kombineras med varandra men kolla vad blev det.....
Blommorna och bladen fyllde jag med bomullsgarn i gammaldags rosa och ljus grönt färg.
Vist är de två tulpanerna finna!
 För att ha en finn spets behöver man utom kunskap och erfarenhet inom ämnet,ha mycket bra färg och form känsla!
TIPS! Använd inte mer än 3 olika fyllnad annars spetsen kan se ut för rörigt!
Kombinera olika färger med varandra men var försiktig använd bara färger som passar med varandra .
De pastell färgerna går utmärkt till spets ,spetsen ser ut mer elegant i pastell färg än i starkare färger.

Kombinera gärna 2-3 nyanser av samma färg!

Kombinera spets med gobelin!

Jag hoppas ni fick lite inspiration!

Ha en bra dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...