Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


onsdag 9 maj 2012

Akta era barn från pedofiler!




En dag i förra-väckan  kom min minsta son springande hem. Det var på onsdagen. Han brukar leka kurragömma  runt eller bakom huset och på så sätt brukar han gömma sig bland annat i huset på bottenvåningen  om han hittar öppen någon dör. 
Den dagen (onsdag) lekte han med en kompis och befann sig i entren till trappa-ingången 10 ,på stadsdelen Norrby i Borås (i samma hus med oss) när: en man  kom till honom och lovade honom 1000kr om han följer hem med honom och medan de väntade på hissen mannen drag honom och kysste honom två gånger rakt på munnen.När de åkte med hissen manen tittade på honom och låg. De gick till våning 7 och medan mannen öppnade dörren till sin lägenhet (tillhör AB Bostäder) sa till min son : kom in...... (sonen har 9 år) . 
Min son svarade: jag väntar här! Han ville gärna ha pengarna men ville inte gå in......När kilen ville dra honom , sprang min son iväg ner på trappan och sedan kom hem och berättade alt som hände. Han sa att mannen hade dåligt andedräkt luktade alkohol. 
Båda  jag och min stora son hörde berättelsen men tag inte på riktigt allvar  bara jag pratade med honom om: att undvika människor som är berusade ,eller sådana som lovar pengar till barn bara för att följa med dem hem.
Efter några dagar , i lördags var en blåsigt och kalt dag, lekte han tennis bakom huset,det var bara han där och efter en tid ville han värma sig och gick in i huset (trappa nr 10) där fanns en så kallad *musik rum* då såg han samma kille som kom precis ut från * musik rummet* och kom rakt till honom och sade att han ger honom 5000 kr ,min son sa att han inte vill ha dem.Killen la inte sig och fortsätt bjuda honom på pengar som skulle han ge honom hemifrån. Då kom ihåg min son om vad jag sade till honom och drag sig ifrån honom och sprang iväg.
DET HÄR VAR ALT SOM JAG FICK VETA FRÅN MIN  SON.
Vad som hände sedan dess? Detta händelsen tog vi på allvar.Min stora son gick genast hemma hos *mannen*och bankade på hans dör för att prata med honom men ,han ville inte öppna.Då sa min son att han ska ringa till polisen,då kanske öppnar han!
Sonen ringde till polisen snart efteråt. De ringde tillbaka några gånger och min stora son fick prata i telefon och  polisen skulle ringa tillbaka och ge oss en datum och tid när vi skulle följa med min minsta son för att de skulle fråga ut och filma honom.
Det var alt som hände i lördags.
Varför berättar jag alt detta? För att sedan dess är jag på vakt med sonen.Jag låter honom gå ut men jag sitter på balkongen för att se var han befinner sig.Igår var han och lekte på gården framför huset ,efter en tid skrek han att jag skulle titta! Han ville visa mig hur *gubben*såg ut.Då observerade jag *mannen*. Tills igår visste jag inte vem han er,nu vet vi t o m att han har Turkisk ursprung och han är misstänkt PEDOFIL och att han fick en stor stryk på grund av samma problem någon gång förut.
Eftersom polisen har inte ringt än, vet jag inte vad skulle jag kunna göra mer.Jag vill inte utsatta min andra son genom att skicka till mannens dör mer då, kan hända att min son *slår sönder* honom  och kanske förövaren vinner....
Men samtidigt är jag rädd att han kan ge sig på min son igen...om polisen inte gör något i kommande veckor då gör jag något. Jag tänkte fotografera honom i smyg och hänga honom ut på Internet, Facebook eller multiplicera bild och beskriva honom ,vad han sysslar med ...och hänga på  olika  ställe i vårt område.
Igår hittade jag en intressant sida /blog som handlar precis om detta : barn som är utsatta för våld/pedofiler.
Ni kan läsa här.  
Det var alt för idag ...jag skulle uppskatta om ni kommer med några tips om vad skulle jag kunna göra utan att utsatta min familj eller mig själv,jag känner inte  lagen vad är möjligt att göra för att stoppa sådana *människor*?
Ha en bra kväll alla!
  
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...