Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 16 september 2012

Rumänsk point lace teckningar/desene pentru dantela point lace


Jag bestämde  att visa er några point lace teckningar eftersom jag fick några planscher med diverse teckningar.
 Visa av dem kommer från en bok som var utgiven i Ryssland men, jag fick bara  delar av planscher eller visa ut klippta delar av planscherna bättre sagt!
 Men jag är glad ändå!
Detta innebär att jag kan kopiera de modellerna på tyg precis hur de är ...nu återstår bara att hitta rätt pigment ...
Tyvärr min foto apparat gick sönder så...det jag lovade i förra veckan ...vill säga ...att fotografera den färdiga  tub kragen *India* som blev riktigt fin annars...blev av... pga...  jag saknar pengar just nu men, hoppas jag  kan köpa lite senare denna månaden en ny foto apparat.
Tills detta ...får ni se point lace teckningar.,.
rund spets

teckning från en bok utgiven i Ungern

rund modell med vindruva ,kommer från en tysk tidning som jag köpt några år sedan
en del av en rund modell som jag tecknade och överförde på tyg

Ha en skön vecka allihopa!






2 kommentarer:

  1. Mooie patronen Ileana, vooral die eerste spreekt me erg aan!

    SvaraRadera
  2. Vilken spännande teknik...Skulle vilja träffa dig en dag och se vad du gör och lära mig lite. Om det är möjligt?
    Jag bli jätteglad att se dig i min blogg och läsa vad du tycker om mina laster. Välkommen.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...