Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 19 januari 2013

Olikfärgade bredda point lace sladd kombinerade med olikfärgade stygn

Det var länge sedan då, gjorde jag det här fler-färgade spets tub-kragen. Jag använde olika färger och former för att kombinera point lace sladd med varandra och sedan binda ihop dem med nät i olika mönster!
Nu köpte jag ett ny foto-apparat så....jag kan göra bättre nära-bilder en förut!
lila  point lace sladd kombinerat med gul dekorativ stygn
grön point lace blad med gul blomma och gul nät
spetsig syren lila sladd med olika nät mönster
den mörk lila nätet är gjort med den irländska nättekniken och den gröna är gjort med den rumänska stygnen  som annars används till att fylla blommor och blad.
De här olika mönstret använde jag som ett EXPERIMENT!
Jag hoppas att ni fick lite inspiration !


1 kommentar:

  1. Du gjorde perfekt och fin arbetet! Jag tycker om mycket den rumänska stygnen,tyvärr kan inte den.
    Kanske du ska visa såna teknik i din blogg, tack.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...