Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 17 mars 2013

Västen *Kärlekens Virvel* i bild


Det här röda västen, gjorde jag i förra året, ungefär i november men,  på grund av att : min foto apparat gick sönder hade jag inte möjlighet att visa er hur jag jobbade med västen men nu ....får ni se några bilder som jag gjorde för två veckor sedan . Jag använde tråden Perla  från DMC  för att vircka blommor och point lace snodd samt lite av näten samt tråden Eng som jag använde till att göra point lace snodd i visa delar av västen (näten) eller att sy i mitten av bladen samt, runt om de skin imitation bladen som jag använde för att ge lite *extra* till västen . 

den vanliga irländska  rosan med några mindre virkade blommor samt point lace blad

 virkat virvel med ojämna blad i mitten med en så kallad ...vindruva (lite platt)

 virkat stjärna (liten spets duk)

liten point lace duk 

Nät virkat med pikoter med tråden Eng  

blad av skin imitation runt virkat med tråden Eng.
Det var allt för idag! Ha det bra allihop!
Vi ses nästa söndag...då kommer jag  visa er nya handarbete...!!

3 kommentarer:

  1. foarte frumos,original,impecabil.Te rog spune-mi cu ce nr de ata se face

    SvaraRadera
    Svar
    1. Multumesc Dorina! Eu am lucrat aceasta vesta cu fir de bumbac mercerisat nr. 12/3 si fir lame Perla (dela DMC). Firul Perla are un luciu deosebit si este mai gros un pic decat firul de bumbac mercerisat.La acest model am folosit si alt material, piele artificiala pe care am decupat-o in forma de frunza si am crosetat-o roata-roata cu ata coton perle ce se foloseste la brodat!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...