Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 11 augusti 2013

Samma design men så olika ändå!/Acelasi desen si totusi diferit!


Det här lila spetsduken avslutade jag i föra veckan! jag ville göra den i natur färg eftersom  för två år sedan gjorde jag en i färg. Den här jobbade jag med tråden GRANDI som är av  merceriserat bomull men kolla hur den ser ut i färg!Och det här duken ser ut lite mindre än den färgade eftersom  i mitten av duken använde jag ett annan fyllning!

Ni får välja ....vilken ser ut bättre?!
och...lite detalj från den första bilden....
När ni drar tråden genom den stora öglan som syns på vänster sidan av bladen då ska ni göra detta lite starkare men inte för hårt för att de där stora öglorna ska synas som på bilden.

Cind executati acest model,  trebuie sa trageti firul prin ochiul urias,  care apare in partea stanga a frunzei,  in asa fel, incit sa nu fie prea intins ochiul. Fiecare ochi  urias trebuie sa apara ca un model deci, ele trebuie sa fie la fel de mari dupa ce s-a executat si cealalta cusatura dea-latul frunzei, cusatura mai compacta, cu punctul de feston.
Till bladen använde jag en mer ...kompakt fyllning och hur gjorde jag den....
Beskrivning
tråden är fäst i den övre delen av bladen och sedan gör man en häng söm i den 4:e öglan på snodden , och upprepar man det här stygnen så många gånger som behövs tills man är i den andra delen av bladen. Jag använde bara på ena sidan bladen.
När man avslutar den  här stygnen då börjar man använda den kompakta sömmen så...
Man drar tråden genom snodden och fixar den i änden av bladen och sedan börjar man att dra från  en ögla på ena sidan av bladen, till den ögla som gjordes genom att dra häng söm  i varje  4:e ögla på snodden.
hur ser den ut?....så....som på nästkommande bilden.....


 
kompakt häng söm

Det var allt för idag ....ha en solig dag idag (här i Borås regnar ordentligt nu)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...