Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 13 januari 2013

Några stygn till Point Lace blommor!Alte cusaturi pentru a umple flori in tecnica Point Lace

Idag presenterar jag er några stygn för att fylla på blommor i den Rumänska Point Lace tekniken!
    Men, jag måste nämna att jag tag bilder från en av minna böcker (utgiven 1964) samt en tysk tidning (från 2006)
Aceste modele de cusaturi se pot folosi si la flori si la frunze/ Det här stygnen kan man använda till att fylla på blad och blomblad
Motivul de cusatura din aceasta fotografie se poate folosi repetanduse de mai multe ori, paralel  in aceasi petala de floare. Deci nu numai la frunze se poate folosi!/ Det här stygnen kan man använda till att fylla på blomblad med, inte bara till blad. Man kan använda samma stygn parallell med varandra 
Modele de cusatura care arata bine la acest tip de floare. / Det här två motiverna  är väldigt passande till blomblad som ser ut som på bilden...

Aceasi forma de floare cu diferite cusaturi de umplere./Samma form av blomblad med olika stygn.
Acest motiv defapt este foarte usor de executat si arata bine la o floare care se combina cu alte flori care au motive de umplere mai compacte...cum ar fi cea de pe fotografia urmatoare.../ Det här stygnen ser väldigt bra i en blomma som är kombinerad med en annan blomma som har en mer *kompakt* stygn som den der blombladen som jag presenterar på den nästkommande bilden nedan...
Acest motiv arata bine impreuna cu motivul din fotografia precedenta./ Det här stygnen ser bra i en blomma som är kombinerad med en annan som har ett mer genomskinlig stygn som den i den före-detta bilden.
Det var alt för idag! Ha en givande nästa väcka med mycket tid för handarbete!
Vi ses nästa söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...