Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 17 augusti 2013

Sommartröjan *PÅFÅGELN*/Bluza *PAUN*

Någon gång i början av föra året gjorde jag en tub-krage för mig själv. Det var inspirerad av en påfågel. Jag älskar de där färgerna ...lite Indien inspirerad också. Någon såg min tub krage och tyckte det var väldigt intressant kombination av färger... tjejen, kommer från Indien ursprungligen...och hon bad mig att göra en tröja med precis samma design. Den blev precis färdig, när hon kom för att hämta den, och jag hann ej fotografera den...så nu ,efter 1 år, möte jag henne i  stan och bad henne att få fotografera den . Så...min provdocka blev modellen!
tröjan *PÅFÅGELN* - framsidan

tröjans backsida

vänstersida

högersida

detalj-vänstersida

detalj mitten , högersida

detalj, framsida

detalj, framsida
Vad som är intressant med det här modellen, är att jag använde olika dekorativa Point Lace snodd  och kombinerade med olika nät inte bara den näten som används i den  Irländska spetstekniken . Jag använde några spets söm, som används till att fylla blomblad, i den Rumänska spets tekniken och den resulterade en intressant kombination ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...