Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


torsdag 9 februari 2012

Fortsättning att presentera olika motiver att fylla blad eller blommor/Presentare de modele de umplut frunze si flori

Jag hade så mycket att göra på sista tiden att jag hann nästan  inte att skriva på blogg-en!
För att fortsätta med beskrivningar.....jag hittade några finna bilder på olika fyllnings motiver för blad och blommor på nätet på en Ungersk sida...


zsinorcsipke_bea_007.jpg
bilden är lånat från http:// csipkebolt.hupont.hu/kitöltö mintak bea- tol
här ser ni olika motiver som man kan fylla blommor med hur ni observerar de flesta motiverna i det här blomman är gjorda genom att dra 2 gånger tråden från ena sidan av bladen till den andra sidan i nedre delen av bladen och sedan drar man dit och tillbaka i varje 4:e öglan nerifrån uppåt.Det här är grunden för varje motiv och sedan fortsätter man med att väva med olika motiver de utdragna dubbel trådarna.

zsinorcsipke_bea_008.jpg
de två tycker jag mest om,är enkla och intressanta
zsinorcsipke_bea_009.jpg
detalj...på det här bilden ser ni att man sydde runt omkring bladen två gånger genom att dra tråden genom varje den 3:e ögla (öglorna måste vara precis ovanför varandra ) för att man ska kunna göra en perfekt motiv. Sedan drar man 3 gånger genom de två öglorna som sitter mitt-emot varandra och ner man är på slutet av bladen fixar man tråden i sladden och gör i mitten av bladen en ny motiv som gör att motiven i mitten av bladen står säkrare. 
zsinorcsipke_bea_010.jpg
detalj...det här motiven är lättare än den ser ut, man ska börja genom att dra tråden från ena sidan av bladen till den andra sidan i varje den 3:e ögla och ner man är på översta delen av bladen då börjar man genom att fixa tråden i bladens övre del och kommer neråt (i mitten av bladen) genom att dra tråden över de 2 utdragna från ena sidan till den andra och sedan fortsätta under den 2 andra tråden och så vidare till bladens andra ända.
Aceste modele le gasiti pe sajtul
http://csipkebolt.hupont.hu/kitöltö mintak bea-tol 
Acolo gasiti si lucrarile pe care le-am prezentat saptamina trecuta.....
sper sa va placa motivele pe care le-am prezentat...
NOAPTE BUNA !
Jag hoppas att ni ska tycka om motiverna som jag presenterade!
Vi ses.......god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...