Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 8 september 2013

Mössan Fuchsia!

Min nyaste kreation ...
 Genom att använda mig av den Irländska spets tekniken, sydde jag fast blommorna och bladen och sedan näten mellan blommorna.


stor Fuchsia
liten Fuchsia
detalj med point lace snodd
När delen med den irländska spetsen var färdig , virkade jag,dubbla stolpar 5 gånger runt om och sedan, efter varje 25:e stolpe hoppade jag över 4 stolpe och, satte ihop den sista stolpe av de 25 med den 1:a stolpe från de nästkommande 25 stolparna. 
Så gick jag vidare i 9 rad runt om.
Efteråt började jag den nedre delen av mössan och virkade jag runt om, 2 varv med bara fasta stolpar.
 Sedan, virkade jag ihop stolparna med en Point Lace snodd (den mörk rosa), genom att dra nålen igenom varje ögla på ena sidan av snodden och en stolpe och, på detta sätet gick jag runt. 
 Sedan klippte jag av tråden i slutet av cirkeln och fortsatte med att virka runt 2 varv med fasta stolpar och uppräpade samma sak med den nästkommande Point Lace snodden (den gröna) och fortsatte med 2 varv fasta stolpar och till slut med den ljuys rosa Point Lace snodden.
När jag klippte av de 3 olik färgade Point Lace snodden , lämnade jag 15 cm av varje för att kunna forma de 2 bladen och rulla runt bladen med den ljus rosa snodden.

Den sista varven runt om mössan virkade jag fasta stolpar i grönt samt i varje 6:e fasta stolpe gjorde jag en pikot av 4 luftmaskor.
Och till slut ...blev det så....!!

Nästa vecka visar jag en annan mössa! Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...