Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


torsdag 20 januari 2011

några bilder...

Nu kommer några bilder med ovala spets modeller.
Detta bild representerar bara halva modellen.







Den nästkommande bild representerar en modell som är överförd på tyg.Den är oval och har 45 cm bred.
                                            
kolla lite närmare....






en annan modell i mitten

Den andra delen av samma modell (detta representerar halva modellen).
Modellen tillhörde min mamma och är 30 år gammalt därför ser ut så...den var mycket använt mamma gjorde många spets efter detta modellen.


Nu kommer några ägna teckningar!Någon gång i framtiden (nästkommande månad)vill jag börja en duk(gjort med färgad tråd)efter detta modellen!
Jag måste rita komplett modellen eftersom, själva täckningen representerar bara en del av modellen (jag tänkte på en rund bordsduk).Det finns en annan teckning som representerar en idee för kaffegardin.Nu kommer den!

Detta modellen representerar också tulpaner ,men jag ritade den, med andra färger jämförbart med den förre detta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...