Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 23 januari 2011

väggen till en handarbete!

Början till min spets duk.   





Här har jag bilder, om hur jag jobbade med min lila spets duk från början till slut!
Vad som är underbart med detta modellen, är att varje gång när man börjar om en spets,kan man använda olika fyllnad och på det sättet göra olika modeller oavsett den ursprungliga teckningen.







slutresultatet blev så...









och början var genom att virka lasetten...







.....och sy de 2 olika lasettena ovan på den ritade tygen.
För att man ska kunna börja jobba med duken måste man fixa först lasetten genom att sy den fast på tygen (är bra om man använder en sytråd som har ett mörkare färg än lasetten) och sy den med sådan stygn som den på bilden.
För att spetsen ska vara i samma storlek, som är ritat på tygen,måste man lägga under den ritade tygen, en kanvas bit som är samma stor som själva modellen, för att förstärka den.Om man inte gör så då kan det hända att spetsen blir mindre i storlek än själva modellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...