Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 17 februari 2013

Beskrivning om hur jag virkade frö kapsylen på min grön tubkrage

Om ni kommer ihåg så...jag lovade att beskriva, några av de blad och andra motiver som jag använde, till att göra den grön-senap gula tub krage som jag presenterade för några veckor sedan. 

virkad frö kapsyl

Det här ska jag använda någon gång framöver till en annan projekt men till dess ...kommer jag att visa er hur man gör frö-kapsylen...







Och så..... såg originalen ut...på den gröna tub-kragen.

virkad frö-kapsyl
 Nästa vecka kommer jag att visa er vad kan man göra med den rumänska point lace sladden...ABSOLUT NYTT! Vi ses!!

1 kommentar:

  1. Jättefin frö-kapsyl. Tack att du visade hur man gör. jag är säkert att finns folk som vill lära sig att virka spets.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...