Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


lördag 8 november 2014

     Hej! det var länge sedan sist skrev jag något....den hade en orsak faktiskt! När man jobbar heltid , har man inte tid och lust att göra handarbete kanske ....2-3 timmar i slutet av veckan men det inte riktigt räcker för att ha något att lägga ut på blogg-en. men nu när jag är arbetslös igen ....han jag göra visa grejer  faktiskt!
 Ni som inte känner till att jag har en sida på Facebook som försöker lyfta upp de mest intressanta handarbetsteknikerna (den är inriktad på spets ....mina egna och andras) kan titta hit  . OCH GÄRNA GILLA!
Efter mina 8 månader på Eton i Gånghester där, måste jag erkänna trivdes väl hamnade jag igen i samma sits som förut ...nämligen i Jobb och Utvecklingsgarantin.Nu, är jag bara nyfiken hur mycket tid tar det för att hitta jobb ....3 år kanske ....eftersom efterfrågan över 50+  kvinnor oavsett varifrån man kommer men särskilt invandrare (oavsett utbildning) är inte stor....! 
Så klart att jag söker jobb på olika sätt!! Men...väggen är väldigt långt.. (förre jobbet på Eton sökte jag 238 jobb!!) tycker ni är detta normalt? INTE JAG.....!!
Klart att jag försöker med andra medel också......t ex egen företag men....utan pengar har ingen möjlighet att uppnå dit jag vill. Då söker man andra möjligheter....t ex stipendier....jojo.... men den stipendium som jag vill söka är till bara svenskar ....då skulle jag vara den första invandrare som söker stöd hos dem!
 Vi ska väl se vad som ger detta...!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...