Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


tisdag 1 november 2011

Spännande spets tub krage i lila!

Modern  tub krage i lila spets med rosa korall och blommor!
Igår avslutade jag den nyaste projektet...en tub krage (som är väldigt modernt just nu)) som är gjort med lila tråd i olika nyans och kontexter (tunn virkestråd, mohair tråd) och rosa i olika nyanser. Jag använde tråd i olika tjocklekar på det här sättet framhäver jag designen bäst.  Jag ville att blommorna (i rosa) skall vara tjockare än den andra motiverna (jag använde tråd som är mest lämpliga för strumpstickning)  på det här sätet  ser de  ut att  ha mer volym. 
nätet är gjort med lila nyanser av tråd i olika tjocklekar

korallerna ser ut plattare på ena sidan och på den fram sidan har de mer volym

nät gjord av tunn virkestråd

koraler,tulpaner,små blommor och stjärnor från rosa till lila

Jag hoppas att jag inspirerade ! Lämna gärna kommentar om ni tycker om min tub krage..... 
Ha en bra kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...