Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


fredag 11 november 2011

Vill du göra en spets bård till din hiss-gardin innan Julen är här?

Om svaret är JA då är tiden att börja!
 Här får du en teckning på en bård .....


Du kan välja spetstråd i  färg som passar till hiss gardinens färg eller en neutral färg som passar till vilken som helst gardin.
 Den bästa spets tråden som du kan hitta i Sverige är tråden ENG  som har storleken 20/6 eventuellt ANCHOR Artist i vit eller, så kan du köpa på nätet rumänsk macrame tråd som har storleken 40/6. Rumänsk macrame tråd kan du hitta    här .Den rumänska macrame tråden har en neutral färg (natur).
Tråden ENG hittar du här. i olika färg t o m röd som passar bäst för Jul!
Visa delar av bården (t ex den där bladen som är den längsta på teckningens höger sida) kan behöva mer kunskap i att fila i kan vara svarare att göra än de andra bladen men , ni kan använda er av en mer kompakt modell t ex  den som kommer på nästkommande bild...

Tulpanerna på teckningen skulle jag rekommendera göras med samma motiv som förutnämnda och resten av bladena med nästkommande motiven...

eller ...
 Förstås att ni kan komma med egna motiver eller så kan ni kolla runt på min blogg på äldre inlägg!
Det var alt för idag!
 Ha en soligt lördag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...