Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


torsdag 15 september 2011

Igår var min son väldigt ledsen.....

Min minsta kom hem från skolan väldigt ledsen .Han var arg och ledsen på grund av en händelse på skolan som han förmodligen har missförstått!För honom (har autism) är lätt att missförstå vad han ser eller, bättre sagt hur han uppfattar vad han ser. Barn som har Autism tar in informationen på helt annat sätt som *normala*barn.
på gården
Min son var i idrottsalen med resten av hans klass och andra barn. De lekte Kurragömma! Förstås att han ville leka med de andra...men, problemen är  att om någon gör något förändring i spelet ,något som han inte känner till då, kan det hända att han reagerar impulsivt. En av barnen *skojade* med honom lite hon kunde inte gömma sig i tid och istället drag hon huvan för att gömma sig ifrån honom,på grund av detta han uppfattade att  hon fuskar och han blev arg på henne och sade att hon får inte göra sa...(han skrek! ),förstås att de andra barnen började skratta när de såg, vad som hände och....följden blev KATASTROF!!!!

Hans personlig lärare, hann inte ta honom därifrån i tid, för att undvika  KATASTROFEN!!!! men, han tag honom till sist och gick till en rom som finns i skolan SPECIELL FÖR HONOM när det finns behov för LUGN OCH RO. Han meddelade mig senare på eftermiddagen ,vad som hände...och vi kunde prata lite och komma överens vad skulle vara bra att han undviker i framtiden för att underlätta min sons visning i skolan.

Detta var FÖRSTA stora utbrott som min son hade (som autistisk barn) på en NY skola med NYA lärare, men....jämförbart med föra årets utbrott, på den förre-detta skolan ,detta var mycket lättare att gå över (för honom) . I alla fall han har stora brister i a hantera stökiga situationer! Jag tror att hann faktiskt är långt i början med att lära sig hantera sådana situationer. På den före-detta (Norrby skolan  i Borås),kuratorn började jobba med en ny dator program där, han skulle lära sig hantera jobbiga situationer och då började visa sig på hans beteende att han utvecklades positivt, men nu vet jag inte VARFÖR  Hestra skolans  kurator eller special pedagog inte gör samma sak?

 Nu, tänker jag bara på att: hur mycket måste vi som är föräldrar, till sådana barn, kämpa för att vara barn ska må bra i skolan, och vaga säga till, dem som jobbar med vara barn.

Frågan är att : vad är bättre för vara barn att gå på en speciell skola för barn med handikapp, eller, en helt normalt skola där helt normala barn går, där han ska kämpa hårt hela sitt  liv som elev med handikapp... ?

Själv, tror jag att: om en barn har sådana symptom-er ( nära till normala barn) som autistisk då kan han faktiskt lära sig mycket snabbare, på en skola där han är utmanat, än i en skola där han kan inte se ...hur NORMALA BARN fungerar! 

Jag tackar för idag och önskar er en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...