Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


söndag 11 september 2011

Fattigmanens hjärta med sjal.....

Hej! Ni ser bra! Igår gjorde jag bröd igen ,och varje dag när jag gör bröd , så tar jag separat lite deg och gör små hjärter  av den och sedan friterar jag dem i hett olja på bege sidorna några sekunder tills de får en gyllene färg. Minna barn älskar dem!!!! Men....eftersom jag lovade, att jag ska visa bilder på den färdig gjorda sjalen i Irländsk spets teknik så, jag måste erkänna: att jag hinner inte avsluta den denna väcka men ändå, får ni några bilder om hur står jag till med arbetet......efter bilderna på *fattigmanens hjärta*.
Recepten på *fattigmanens hjärta*
Ta en bit av bröddeg litet större än en tennisboll,kalva ut den tills den blir cca: 8mm tjock,
Olja i en stekpanna (tillräckligt mycket för att hjärterna skall friteras bra);
En hjärta form ;
Gör cca:10 små hjärter och lägg dem i hett olja ,fritera dem i några sekunder på bege sidorna.
Nu får du bilder om hur jag gjorde....
färdiga hjärter
och...hur jag började
jag använde hjärtformen här
man kan göra t. o. m....... raketer om man vill
eller vilken form man har....

Och nu kommer bild på hur mycket jag hann göra på sjalen i irländsk spets......
här började jag jobba på sjalen
 Hur ni observerar jag använder en annan underlag utom tygen.Jag var tvungen att använda en frigolit underlag för att göra en tekniskt bra jobb eftersom, motiven som jag använder är inte tätt och det finns stor distans emellan blommor eller blad då, är inte lätt att göra en bra nätt. Nätten är en oregelbunden nätt! 
så här långt hann jag....
om man klipper bort underlaget, sjalen ser ut  så som på bilden....men jag står långtifrån av att avsluta den......så att bild på den färdiga sjalen kommer bara nästa vecka!
Ha en vackert dag alle hoppa!





 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...