Hej och välkommen till min blogg!

In this blog you can find all my creations and other creative talents from the world of lace! I welcome all lace lovers worldwide!

I min blogg hittar du alla mina kreationer inom spets och spetsliknande broderi och andras från hela världen som har värdet av kvalité!


torsdag 8 september 2011

Ny stor sexkantig point lace duk!

Idag, gjorde jag nästan om layouten på min blogg .Jag jobbade rätt mycket men till slut blev det bättre hoppas jag! Men......att inte glömma om den som är viktigast....alla ni som tycker om point lace tekniken får ett nytt teckning nu,en medelstor blommig spetsduk cca 80 cm i diameter. Nu kommer den......
Hur ni ser bilden representerar en sexkantig duk som innehåller 8 blommor  och 6 blad ( här ser ni bara 1/3 av själva modellen). Detta är inte så komplicerad ! Gör först blommorna och sedan fötterna emellan.Den bästa resultatet får ni om ni använder en tät fyllning för blommor som på bilden nedan...
eller den som kommer på bilden nedan......
ni kan se en annan bild som representerar hur kan ni göra bladen......
eller en annan modell för blad...

Detta modellen av spetsduk kan vara rätt underbart om ni kan  jobba med point lace tekniken lite grann (man behöver inte vara avancerad i tekniken) för att göra den. Ni får välja själva, vilka färger vill ni jobba med, den kan se ut bra med både pastell färg så som kombinerade färger eller bara enfärgad. 

Jag hoppas att ni får lite skapar-lust ! På återseende vid slutet av väckan!

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...